Om Datea Support

Dateas 3 grundläggande supporttjänster

Ej akut assistans - En servicetjänst för dig som behöver rapportera in ett ej akut support- eller assistansärende. Utanför ordinarie kontorstid använder du supportformuläret eller skickar en e-post till support@datea.se. Under ordinarie kontorstider kan du utöver supportformulär och e-post också ringa oss på 020-10 30 30.

Fjärrhjälp - Vi kan i många fall snabbt och effektivt åtgärda din dator eller server direkt online. Tjänsten erbjuds främst vardagar kontorstider men även under jour. Aktivera Datea fjärrhjälp här! Kräver att du är i kontakt med en supporttekniker från Datea samtidigt.

Akut assistans / Jour - Har du ett akut ärende utanför ordinarie kontorstid använder du vår jourtjänst som du når på 020-10 30 35. När du ringer Dateas journummer får du mer information om hur vår jourtjänst fungerar innan du bestämmer dig om du vill använda tjänsten, responstider hittar du här. Observera att vid akuta ärenden under ordinarie kontorstider så är det snabbast och smidigast om du ringer oss direkt på 020-10 30 30.

Priser - Många av våra kunder har behovsbaserade supportavtal med oss där en eller flera olika typer av support ingår. I de delar som inte täcks av ett eventuellt supportavtal är det mer regel än undantag att support och assistans debiteras löpande då det ofta handlar om först felsökning som kan ta olika lång tid och därefter åtgärd som oftast går fortare än själva felsökningen. Men hur regleras priserna på ett bra sätt för alla parter? På Datea AB följer vi det som kallas "K84 faktorprisindex för konsulttjänster". På det viset får både vi och våra kunder en rättvis och marknadsanpassad prissättning. Tryggt och smidigt!

Supportformulär

Rapportera in ditt ej akuta supportärende till Datea här.

Två supportnummer att notera!
Vardagar mellan 8-16: 020-10 30 30
Övrig tid / Jour: 020-10 30 35

Copyright © Datea AB - Din IT, vårt ansvar!